woensdag 27 december 2017

EINDIG


Weer loopt een jaar ten einde, een nieuw verschijnt al aan de horizon. Voor velen was 2017 niet zonder problemen, ook niet voor mezelf, wat betreft gezondheid. Familie en vrienden gingen van ons heen. Sommigen veel te vroeg, anderen onverwacht. 

En wat brengt 2018? VREDE! Want samen met GEZONDHEID is dat toch het hoogste goed. En voor hen die have en goed moesten achterlaten wens ik ook een nieuw warm nest. Zelf was ik een kleine vluchteling in het jaar 1944. Toen vijf jaar jong, herinner ik mij nog heel veel uit die episode.

Daarom hoop en wens ik dat 2018 een warm jaar mag worden, voor velen, en vooral voor hen die het meest nodig hebben.  Geborgenheid en vriendschap, voldoende mogelijkheden om een menswaardig leven te leiden. Ook voor onze eigen mensen, die soms door omstandigheden in moeilijkheden zijn geraakt.

DELEN is een werkwoord dat dicht aanleunt bij naastenliefde. Want alleen de LIEFDE is in staat om onze wereld te redden, om hem mooier en bewoonbaarder te maken, voor iedereen.

Mogen we dat dromen en SAMEN waar maken.


Vrede van het Kind, neergelegd in een kribbe, omdat ook voor Hem geen plaats was.




Geen opmerkingen: